Inilah Bukti Kekuasaan Allah SWT. Rumah Sipenghafal Al-Qur'an Yang Tak Disentuh Oleh Api.

Info Terupdate- Musibah kebakakaran ini membuat semua penghuni bangunan tersebut sangat terkejut dan bergegas menyelamatkan diri masing-masing, meninggalkan barang dalam rumah mereka, dan menyaksikan api yang membesar dengan menghanguskan hampir keseluruhan bangunan tersebut.


Saat api sudah reda dan berhasil dipadamkan, masing-masing masuk melihat keadaan rumah mereka yg sudah hangus.

Tetapi, dengan kuasa Allah SWT pada rumah no.13, seolah-olah tidak disentuh api. Sedangkan rumah diatas dan dibawah serta disampingnya hangus dimangsa oleh sijago merah.

Pemilik rumah no.13 Mohamed and Munir sangat terkejut, ketika melihat rumah yang mereka tempati tidak tersentuh sedikitpun oleh sijago merah.

Kejadian ini membuat banyak sahabat dan tetangganya berdatangan untuk menyaksikan kejadian yang sulit dipercaya ini.
.
Banyak dari sahabat dan tetangganya masuk kedalam rumah tersebut dan mereka melihat dalam rumah tersebut. Dan terdapat sebuah Al-Quran yang sedang tersusun  rapi di kabinet seperti baru ditinggalkan.

Inilah kuasa Allah SWT.  Mohamed dan Munir mereka adalah penghafal Al-Quran, dan mereka berusaha mengulang hafalannya paling kurang satu surah setiap hari.

Pemilik rumah memaparkan. Sebuah Al-Quran masih terbuka di atas meja dihadapan mereka yang digunakan utk mengajar anaknya malam tadi dan terpaksa ditinggalkan sewaktu bergegas meninggalkankan apartment mereka.

Mereka sangat terkejut degan barang didalam rumah dan Al-Quran yang tidak dimangsa oleh Api.

Inilah Bukti Kekuasaan Allah SWT.

Allah SWT menyelamatkan Al-Quran dan harta mereka bila ia digunakan sebaik-baiknya.

Mukjizat Al-Quran sebagai Kalam Allah SWT yang sangat penting ini masih berdiri dan sering dilupakan dicelah-celah rak buku di rumah kita hingga Al-Qur'an berdebu. 

Mari kita membaca Al-Qur'an dalam kehidupan kita sehari-sehari, semoga kita juga termasuk kedalam orang-orang yang dirindukan oleh surga. Aminnn Ya Rabbal 'Alamin

0 Response to "Inilah Bukti Kekuasaan Allah SWT. Rumah Sipenghafal Al-Qur'an Yang Tak Disentuh Oleh Api."

Post a Comment